Fel fel fel

Det har blivit fel. Det har blivit att: varje gång jag tänker tanken "blogga?" så avfärdar jag den tanken fort som attan. Varför? Vet inte. Så är det och ingen vet varför. Just den här veckan kan det ju bero på att jag haft annat för mig men nej, det är ingen giltig anledning. Det kan även vara för att det trots allt inte finns mycket att skriva om på sommaren.

Konstigt det där.. Vardagslivet, skolan och allt det där, är mycket enklare än det här som händer nu när det är ledigt och fritt (inte för min del då. Grisarna ställer till det för min frihet, men men). Jag menar, en knäpp konversation med Ebba på tåget känns mer angelägen än "Hej. Idag har jag matat grisarna, solat och grillat fläskfilé". Hm.

Så vad har jag då gjort den här veckan? Jo jag har minsann haft sällskap igen. Trevligt värre, men desto mer otrevligt när trevligheterna tog slut igår.


En vecka i några bilder:

Hmm.. Host host.. Det finns visst bara bilder från två av sju dagar insåg jag just. Hehe. Men då får ni alltså se iaf hur trevligt vi hade det i onsdags när Ebba kom och hälsade på oss för att laga och äta italienskt, sjunga lite, prata mycket och äta cupcakes. Inte dumt va!  



Ebba, sorry, men det finns bara muppiga bilder på oss. Kanske tyder på att vi inte hade tråkigt iaf!

Övriga bilder är från dagens bravader på Engelsbergsfestivalen där jag var stand in-alt i 4Röster (som består av halva gamla Carmen som ni kommer ihåg?) Härlig dag! Nervig såklart med tanke på att vi inte repat ihop så mycket inför just det här, men det mesta klaffade för min del.

Rösten var bättre än jag någonsin kunnat drömma om förra veckan när jag låg i Sälen och väste och den svåraste låten vilken jag satt uppe kl 2 i natt och råövade knasiga intervall på satt som en smäck idag. Woho! Då kan jag faktiskt leva med lite text-bludder på sista sången. Eller..det...kan jag ju..kanske..inte...ÄH.. Min fjant.


En riktigt grym vokalensemble från Västerås, Enchanted, som sjöng i stil med Real Group. Basens röst var imponerande för att komma från en så pass ung kille och arrangemangen på låtarna var ursnygga! Typisk sån grupp som jag själv mer än gärna skulle vara med i. Enhetligt, stilfullt och proffsigt! Dessutom var Michael Jackson-tolkningen de gjorde ett annorlunda inslag som var roligt att höra.

Team Picasso! Picasso själv var i högform, vilken störtskön och spontan människa.



Dags för mig att sova lite nu. Klockan är trots allt snart två.. MEH! Då har det ju blivit nytt datum nu! Kan ni gissa var jag befann mig för prick ett år sen den här tiden? Idag (9/8 alltså) är det en alldeles speciell dag förstår ni! http://matildakarlsssson.blogg.se/2009/august/overkligt.html  Jag kanske förklarar lite utförligare senare, hihi.

God natt!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback