En sån där lista

Ja, det har aldrig förekommit någon sådan här förut. Någon gång ska vara den första.

När jag borstar tänderna tycker jag att det är sjukt tråkigt och blir alltid GRYMT törstig efteråt.
När jag lagar mat tycker jag om att ha mycket tid och göra det "ordentligt".
Jag är rädd för fåglar. Skräckslagen. FOBI.
Den värsta känslan är när man är medveten om att man gjort fel, jämte att känna sig otillräcklig.
Den bästa känslan är att vara genuint jädra skitglad!
Jag är bäst på att tjata. Vem sa att man var tvungen att sina goda sidor i listan?
Jag är sämst på att vänta. Hänger väl ihop med föregående I guess...
Jag kommer alltid vara ambitiös och vilja göra det bästa av det mesta.
Jag lyssnar på sjukt mycket olika sorters musik.
Jag pratar mycket, ofta och jämt. Och högt (dock inte jämt). Beror även på sällskapet, jag har mina tillbakadragna stunder.
Jag tycker om att prestera. Att uppnå saker. Synas och höras.
Kärlek är en fantastisk känsla/sinnestillstånd som kräver mycket men ger mer tillbaka.
I somras hade jag ett dussin slaktsvin att ta hand om och till råga på allt gick jag och blev härligt tokkär.
Sist jag grät var jag frustrerad över min klantighet.
När jag vill tänka tar jag en promenad. Fungerar lika bra för motsatt effekt.
När jag bakar så bakar jag ofta ganska mycket. "Ja! Jag bakar baguetter!" tänker jag och under tiden baguetterna jäser och "ugnen ändå är igång" så slänger jag in en sats muffins.
Innan jag går och lägger mig slår jag en pling/skickar ett sms till F.
Just nu tänker jag på det vore bra om jag gick och lade mig bums så jag kan börja veckan utsövd.
Bebisar är mysiga filurer som jag tycker väldigt mycket om och väldigt gärna vill ha i sinom tid. Dock inte ännu på länge.
Idag har jag gjort alldeles för lite, men haft det väldigt skönt. Och missat spinningen på grund av att jag inte kan räkna. Mitt klantarsel.
Ikväll ska jag läsa Allt om mat - julnumret.
Imorgon kommer jag sova längre än en vanlig måndagmorgon, ha en grotesk håltimme, ett Greaserep och träffa bästa kören.
Jag vill verkligen vara ledig och inte känna några krav. Ha en paus helt enkelt.
Om jag var ett djur skulle jag vara ett marsvin (enligt mina "kunniga" teatervänner ;-)) med motiveringen att jag är liten men samtidigt med en tyngd, jag försvinner liksom inte. Och marsvin har visst samma kroppsbyggnad.
Min mobiltelefon är en iPhone.
När jag vaknar på morgonen krävs det minst 3 snooze för att jag ska tycka att det är värt att gå upp ur sängen.


Kvällslektyr..


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback