God fortsättning!

Här som jag ansträngde mig och till mms-bloggade igår från telefonen - och så GLÖMDE jag skriva in koden som gör att den kommer hit och inte till gamla bloggen. Så God Jul-inlägget ligger väl i gamla bloggen numer, den som ingen läser..

GOD JUL i alla fall!

Den här dagen är bara konstig. Klockan är halv fyra och jag har bara varit vaken tre och en halv timme. Efter att ha sovit fyra timmar. Efter att ha varit på julotta och uppe i fyra timmar. Det blev krångligt.

Hur som haver, julaftonen var rätt annorlunda i år mot vad den brukar men den var supermysig. Fina klappar, hela tjocka släkten på plats och mat i massor. När den var slut sov jag som en sten i tre timmar och släpade mig upp för att åka och jobba kl tjugo i fyra. Mysigt va!? Tack snälla farfar som skjutsade och farmor som fixade kaffe åt sitt trötta barnbarn mitt i natten!

Julottan blev en fin sådan - min första i tjänst dessutom. Jag har ju varit ledare för Sockenförsamlingens kyrkokör nu under en månads tid för att de skulle kunna genomföra julottan som utlovat. Det har varit kanonroligt och jag har lärt mig massor av nyttigt genom det. Så idag var det då dags för "Kyrkokören under ledning av Matilda Karlsson" att framföra juldagsmorgonens sånger (ni må tro att det kändes härligt att höra prästen säga det! :-)) Trots att klockan var 6 på morgonen var jag ofattbart alert och kören sjöng så vackert så! Dessutom hade vi trumpet och tvärflöjt med oss vilket gjorde det hela ännu mer stämningsfullt.

Kvart i åtta när jag kom hem var det fortfarande kolsvart ute så då kostade jag på mig fyra timmars sömn till.. Det satt rätt fint! Dumt att vara vaken när man kan sova.

NU: Middag i Snatra med Bloms! TJOHO! Jag saknar Åsa <3


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback