Att välja för sitt eget bästa

Som det var planerat skulle jag infunnit mig i Domkyrkan hela helgen för att sjunga Händels Messias med storkör, orkester och Margareta Raab som dirigent. Det hade jag sett fram emot, dels för att det är roligt att sjunga klassiskt som omväxling och dels för att Domkyrkan är en rolig lokal. Ända fram tills igår kväll kändes det bra.

Skolan har i veckan överöst oss med grejer till början av nästa vecka. Engelska, svenska och extra rep inför Duvemålakonserten. Vore det endast läxor hade saken varit biff, då hade jag gjort dem på håltimmarna. Om inte alla håltimmar varit upptagna av rep. Till vilka jag också måste vara färdigövad och repeterad och tvärsäker. Nej, så det gick liksom inte att lösa. Jag fick välja att strunta i Domkyrkan och stanna hemma istället.

Nu känns det lite bittert att jag sitter här med "tråk-saker" när jag kunde ha sjungit men med facit i hand är det vettigt att loda runt här i myskläder och göra nytta istället.

Ni ska veta att det här är framsteg. Det är ju ändå Matilda Karlsson vi pratar om. Tjejen som alltid har tusen järn i elden, inte kan stava till ordet NEJ för att "allt är ju så himla roligt" och i slutändan landar helt utsjasad någonstans. Nu kanske den påfrestande vecka jag har framför mig kan bli lättare. Bravo.


Den osminkande skönheten sanningen


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Du är så härlig, ibland är det jobbigt att välja bort men i slutänden bra.



en skönhet som vanligt

Kram på dig

2010-11-13 @ 16:01:24
Postat av: Matilda

Sv: Tack snälla fina Mathilda! Ja det är nog klokt som sagt, även fast det är svårt. KRAM

2010-11-13 @ 22:39:43
URL: http://bonnbonan.blogg.se/
Postat av: julia

hej!

jag har en bloppis just nu på min blogg och skulle vara kul om du gick in och kolla!:)

http://juliaabv.blogg.se/bloppis/

2010-11-13 @ 23:35:00
URL: http://juliaabv.blogg.se/bloppis/
Postat av: angelica

Bra där! ;) <3

2010-11-15 @ 14:34:20

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback