Bröd eller kaka?

Jag, mamma och bror var tillsammans med Martina och Lucas i stugan hos Åsa igår och åt mat och hade mysigt. Efterrätten/fikat stod jag för - Rocky Road Brownies. Gudomligt gott.

Åsa är inte alls mycket för sötsaker så jag hade varnat henne och retats med henne att hon absolut inte skulle tycka om denna kaloribomb som består av en browniebotten med fudgeglasyr ovanpå, toppad med dumle, marschmallows och annat efter smak. När Åsa ändå smakat en bit så kläcker hon ur sig detta:

"Mja. Det där uppepå var det godaste, men brödet var jag inte mycket för."

Jag fattade ingenting. VILKET BRÖD? "Hmm, råkade hon få en ostmacka?" tänkte jag febrilt.

Det urartade i att snillena spekulerade om vad som är kaka och vad som är bröd. Åsa hävdade att bröd var typ bulle, sockerkaka och allt annat mjukt. Likaså brownien. Kaka var hårt i stil med drömmar, singoalla och sånt. Jag hävdade att BRÖD är matbröd eller möjligtvis bulle. Säger man kaffebröd däremot, då innefattar det alla bullar och kakor. Men fortfarande inte matbröd. Hänger ni med? Med andra ord - alla sötsaker är kaka. Smörgås är bröd.

Eftersom vi båda är lika envisa ger sig ingen av oss men en av oss måste ju ha fel. Nu vet jag ju att det inte är jag (moahah), men hjälp oss nu att reda ut detta trauma.

Åsa vet att jag älskar henne ändå.


Kaka eller bröd? Det är frågan.


Kommentarer
Postat av: Evve

Hahaha :D

2010-11-08 @ 10:19:18
URL: http://earlysunsets.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag har rätt som vanligt;) puss gumman

2010-11-08 @ 12:15:10
Postat av: jennypenny

KAKA!

2010-11-10 @ 19:58:14
URL: http://repeaterbeater.blogg.se/
Postat av: Åsa

Min kollega har svaret! Hon säger att bröd är ett samlingsnamn för en massa olika sorters bröd. Och det du ofta tuggar i dig är matbröd och även bullbröd! Hon tyckte inte jag hade fel men förstår ditt tänk oxå:)



Puss gumman

2010-11-11 @ 21:30:57

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback