Mycket på tapeten

Det har hänt mycket överallt annars än just här de senaste dagarna. För här har det ju varit rätt dött på sistone, en biverkning av att jag har mycket att göra helt enkelt.

Sedan mitt bokinlägg i lördags har jag väl:

- Varit på Aktivéras 15-årsjubileumsfest. Vi som var där var få men naggande goda!

- Sjungit och spelat tillsammans med kusin Klara, 9 år, på Café Strömsberg. Julstämning och fint som tusan! Och jädrarimig vad vi improviserade. Hoho. Det lär vi göra om.

- Medverkat i "Den sjungande adventsgranen" i Borgenkyrkan och kompat Teen Choir i dundrande trioler på "All I want for christmas is you" (bla).

- Blivit fotad i studion av Jenny!

- Haft första sångrepet inför musikalen. Det är SVÅRT att lära gamla hundar att sitta.. Varför lära om till svenska texter när man kan alla låtarna på engelska? Pust..

- Ryckt in på en oförberedd körövning i Kyrkbyn med gamla goa kören. Tur att de känner virr-pannan Matilda. Åh vad den kören är mysig! Och bra gick det ju.

- Planerat Es09cs framtida klassresa och vägen dit. Moahaha...

- Börjat läsa kinesiska! Rätt oväntat. Även rätt chockartat för mamma när jag vid middagsbordet kläcker ur mig det i förbifarten: "Mamma vet du vad jag gjort idag? Börjat läsa kinesiska!". Öhm.

- FÅTT IN EN TALGOXE I KLASSRUMMET PÅ SVENSKAN. Det läskigaste någonsin. (Näst efter (1) när två skator flög in i hallen hos mormor och morfar och (2) Man var tvungen att gå in i hönshuset i Vad med paraply för att tuppen inte skulle hugga en..) Herrejesus vad jag blev rädd. Och jag ska vara bonnunge... Och skrek värst...

- Hatat UL nåt så innerligt och helhjärtat. Jag var hemifrån i 10,5 timmar idag. Av dessa ägnade jag 5,5 åt att resa. Tur att jag hade Angelica att dela helvetet med :-)


Snyggast i världen såklart.

Kommentarer
Postat av: angelica

Ja, tur att vi är två. Finns många fördelar, till exempel så kan vi värma varandra och om den ena inte klarar det så kan den andre iaf hålla sig mätt! ;-) <3

2010-12-02 @ 09:58:15

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback