Lovande lov

Endast en ynka skoldag är det kvar innan vi får höstlov. Det känns som att det kommer mer välbehövligt än vanligt, men så säger jag visserligen varje gång det blir lov.

Dock är jag inne i en rent allmänt mindre motiverad period just nu och mycket av det skyller jag på den envisa förkylningen som suttit i i många veckor nu. Den tar mycket energi både fysiskt och psykiskt. Psykist dels för att jag inte sjunger som brukligt (det tar på rätt hårt när man är medveten om att man sjunger "fulare"). Sedan kan jag inte heller träna som jag skulle vilja och det orsakar en ständigt trött Matilda.

MEN nu är det ju snart höstlov och då ska jag äntligen åka upp till bästa Robertsfors och hämta energi. Där har jag inte varit sedan sportlovet(!) så det är verkligen dags. Jag är i stort behov av kroppsligt arbete, skit under naglarna, musikpaus, norrlandslugn och mysiga släktingar och djur. På tisdag bär det av!

Den senaste månaden har jag skrivit en del om auditions till skolans musikal och jag vet inte hur många av er som förstått/hört/vet/anat nu de senaste två dagarna men vi har alltså fått ut rollerna till Grease i veckan. Nu kan jag inte hålla mig längre: JAG SPELAR HUVUDROLLEN (delar den med Märta)! :D Helt jäkla asroligt är det! Superglad och superstolt! Därför får ni nu kära människor boka in någon dag under vecka 15 nästa år att gå på Reginateatern i Uppsala och se oss. Whieee!




Höhö, ja jag är ju ingen Olivia Newton-John precis! Men that's the point. Turligt nog.

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback