Hiss eller diss?

Så sitter jag här. Kaffedarrig, med matte som behöver pluggas, ett huvud som vill sova och en säng som vill att jag kommer och sover omedelbums. Ändå sitter jag här. Just nu står självdisciplin och framför allt motivation högst på min önskelista. Det är lite utav bristvaror hos mig för tillfället. Inte bra! Inte heller likt mig, nu blir det skärpning. Jag säger inte att jag blivit en slashas som inte gör någonting och sackar efter MEN jag behöver få upp farten igen och se det roliga i saker och ting. Pepp pepp!

Idag på bussen fick jag ett skrivar-flow tack vare en livlig diskussion vi hade på svensklektionen och jag tänkte "Hmm, var kan man publicera såna här texter?". Jag insåg att bloggen faktiskt är det perfekta verktyget. Det är ju min blogg och här kan jag slänga ut precis vad som helst i skriven form. Kul!

Då Svenska B till stor del handlar om litteraturhistoria så bestod dagens svensklektion av diskussioner kring Dante och kretsarna i helvetet (bland annat. Guds existens och annat var också på tapeten ett tag - mycket intressant!). Såna ämnen går jag verkligen igång på och uppgiften vi ska skriva i ämnet passar mig utmärkt. Ett kåseri. Kåserier och krönikor är riktigt roligt att skriva och här i bloggen har jag från och med nu tänkt kasta ut något liknande en gång i veckan.

Förhoppningsvis kan jag sporra till diskussion i vissa ämnen och frågor som det ibland inte finns några rätta svar på (det finns inget roligare!). Ibland blir det allvarligare ämnen och ibland inget allvarligt alls utan något till synes oviktigt - sånt är ju nämligen också viktigt.

Vad tror ni om det? (Ovärt att jag skriver om ingen vill läsa, liksom. Haha)


Hiss eller diss, det är frågan!

Kommentarer
Postat av: jennypenny

JAG VILL LÄSA :D

2010-10-11 @ 23:28:22
URL: http://repeaterbeater.blogg.se/
Postat av: mathilda

jag med

2010-10-11 @ 23:32:20
Postat av: Åsa

Hiss!! På't ba!!



Pöss

2010-10-12 @ 06:40:44
Postat av: Dennis

Kåserier är roligt att läsa.

Jag har två "idoler" i ämnet men inga av dem lever längre, så där kan du ta över.

(Thorsten Ehrenmark och Gits Olsson om du vill hitta inspiration)

2010-10-12 @ 07:46:12
URL: http://deliq.blogspot.com
Postat av: Pappa

Solklar HISS! :)

2010-10-12 @ 20:28:14
URL: http://karlssto.blogg.se/

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback