Redig skolgång

Lillebror kom idag hem och upplyste mig om att de minsann fått dissekera älgögon i skolan. Vettigt värre (utan ironi i rösten faktiskt). Jag tycker det är supernyttigt.

"Vi fick inte ens använda plasthandskar" sa han.
"Moahaha" sa jag.


Annat var det för oss, vi fick då endast titta på när vår kära Hans dissekerade en gammal å-gädda i åttan eller när det var. Jag minns det tydligt. Jag, Emelie och Jossan satt uppradade på främsta raden och stirrade ivrigt. Det stank fisk i hela klassrummet, resten av klassen satt så långt bak de bara kunde. Fiskslemmet stänkte och Hans höll upp gäddan i någon sena så fisken såg ut som en handväska. Ända tills senan gick av och fisken damp ner i den slemindränkta pappskivan så ännu mer slem stänte runt. Japp, så traumatiskt var det.


*Här hade jag kunnat slänga in en liten bild som grädde på moset men jag tänkte att det verkar urbota dumt att förlora alla läsare med ett enda inlägg liksom. Vad skulle jag bli kallad sen egentligen, Makabra Matilda möjligen.*

Kommentarer
Postat av: jennypenny

hehehehe vi dissikerade en gädda idag! synd att du missade det då!!

2010-10-21 @ 00:06:45
URL: http://repeaterbeater.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv: Åh på biologin! Men jag har ju visserligen inte ens biologi så jag hade i vilket fall som helst missat det, haha..

2010-10-21 @ 00:10:10
URL: http://bonnbonan.blogg.se/
Postat av: Pappa

Haha, inte konstigt att Abbe får lite coolare grejer när han har en lärare som utan minsta tvivel dödar ett rådjur på skolgården, med kniv. :)



Å andra sidan hade nog Abbe gärna tagit sig an en Gädda för att visa sina färdigheter med kniven.



Kram



/Pappa

2010-10-21 @ 09:17:44
URL: http://karlssto.blogg.se/

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback