Ego

Sedan halv tolv har jag haft en enorm håltimme, vilken fortsätter 45 min till. Dessutom har alla andra i min klass fullt upp med lektioner så jag passar på att göra en massa nytta och även ta lite slapp-tid i form av att sjunka ner i en bok tillsammans med en stor kopp kaffe. Det behövs.

Det är råddigt som attan just nu. Inte bara ett med den här grisslakten kan jag säga.

Just nu skulle jag bara vilja sätta ett plakat runt halsen med texten "Stressad bonde/student - Watch out!", helst med en gris som prydnad. Och att ALLA människor skulle skingra sig när jag kom och gick. Eventuellt rulla ut en liten röd matta och tvätta mina fötter också. Svara i telefonen direkt när jag ringer, svara snällt på mina frågor, vara fromma som lamm och inte vilja något hellre än att stå mig till tjänst med utlåning av pannmurar, styckning av grisar, slakt, etc etc.

Amen.




Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback