Statusuppdatering: Tjockmätt som vanligt

Ebba och jag hade myskväll igår! Vi lagade mat, planerade vår Musik i sommarkväll (som går av stapeln i Hållnäs kyrka den 14/7 kl 20, under rubriken "I stillhet"), pratade massor och hade allmänt trevligt som brukligt. Nästan så att jag fortfarande är mätt.

Igår pysslades det på här hemma. Brödbak, städning och målning hann jag med. Jag har äntligen fått tummen ur och börjat renovera upp stolen jag och mormor hittade på loppis förra sommaren, så nu är den slipad och tvättad och grundmålad!

I förrgår var jag ju hos mormor och kokade saft och marmelad. Marmeladen är SUPERB! Sjukt god på rostat bröd med ost om jag får säga det själv. MUMS! Såhär två dagar senare är det dags att göra saften färdig. Den har stått och dragit nere i källaren nu i två dygn och ska härmed silas, blandas färdig med socker och hällas upp på flaskor.

Gårdagens förrätt. Egenhändigt ihoprörd "skagenröra" med dill plockad i trädgårdslandet.

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback