33 dagar till premiär. Dip da dip da dip, do wop-a-doobie-doo.

Grease närmar sig med storsteg. HERREGUD. Nu börjar vecka 10. Den här tiden om på pricken fyra veckor är vi på Regina. 33 dagar till premiär.

De senaste dagarna har jag börjat bli lite pirrig, men det är bara bra för då pluggar jag manus och sångtexter mer effektivt. Jag börjar känna mig stressad och pressad och rädd för att inte klara av att sätta allt som en smäck i skallen, och eftersom ett sådant scenario är helt otänkbart. pluggar jag intensivt som attan. 

Det är svårt att lära gamla hundar att sitta och på så sätt har det även sina nackdelar att köra en sådan välkänd och "inkörd" musikal. Alla låtar sitter ju redan. Men på engelska.. Just det är skitsvårt att lära om. Å andra sidan har det ju goda fördelar också. Musiken är enkel och lättsmält och alla melodier sitter sedan år tillbaka då låtarna är sådana man i stort sett alltid känt till.

Som tidigare renodlad musik-tjej är det här med musikal en upplevelse. Det ger en helt annan möjlighet att släppa loss och gissa om jag gillar det! Det är så himla roligt!

Hoppas ni kommer och kollar!

PREMIÄR DEN 9 APRIL KL. 16.00 på REGINATEATERN, UPPSALA.

Övriga kvällsföreställningar för allmänheten som jag spelar går av stapeln:
13/4 kl. 19.00
15/4 kl. 19.00

Biljetter finns att köpa på http://www.reginateatern.se

Alla andra föreställningar jag spelar går dagtid och är endast till för skolor.

/Sandy.


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback