En får ju leva som en lär och lära me'ns en lever!

[Man ska leva som man lär, och lära sig medan man lever]

Den musikaliskt personliga utveckligen går framåt på många fronter nu och det ser bara ut att bli bättre de närmaste månaderna - det känns toppen! Som ni kanske vet så har jag ett ständigt behov av inputs och stimulans från alla möjliga och omöjliga kanter och råkar jag ha tid över så ja, nog sjutton fylls den ut på ett eller annat sätt.

Härnäst står flera härliga utmaningar för dörren:

- Kyrkokören. Ja från min kära kör får jag en ständig dos av stimulans och energi. De lär mig mycket även om de inte vet om det själva :-) Jag börjar finna min roll nu och det är härligt! Påskdagen var ett sant nöje. Att få stå och dirigera en kör på 40-45 duktiga körsångare, pianist och trumpetare var maffigt och beroendeframkallande.

- Helgkurs i kulning. Tack vare visat intresse, lite flört och inte alls mycket övertalning ska duktiga Britta Röjås ägna sig åt att lära mig och övriga intresserade att kula i Uppsala helgen den 21-22 maj. Om du också är intresserad att haka på så kan du höra av dig till mig för det är bara roligt om vi blir fler!

- Spelmansstämma/midsommarkonsert väntar kvällen före midsommarafton. En stadig tradition ute i Socken som förhoppningsvis inte försvinner än på många år. I min roll som sockens körledare ingår det att få ihop det hela. Mycket spännande dels att få utrymme för folkmusik och att få samarbeta med folk som verkligen månar om våra gamla kulturarv. Spelmanslag, folkdansgille och folksånger i en fin kombination. Svenskt så det förslår!

- Körsång på nya höjder. Under en vecka i augusti då "masterclasses i dirigering på avancerad nivå" går av stapeln i Uppsala har jag fått chansen att tillsammans med en vän hoppa in i Uppsala Akademiska Kammarkör (www.uak.se) vilken då kommer vara dirigenternas sk övningskör. Något jag ser fram något oerhört! Jag känner att jag saknat att själv få sjunga i kör och bli ledd. Att dessutom få göra det i ett sådant bra gäng ska bli en härlig kick och utmaning. Två flugor i en smäll: Inspireras av dirigenter som går kurs + sjunga i en proffsig kör. HURRA!


Kommentarer
Postat av: jennypenny

alltså matilda du är så jävla cool, gör en massa coola grejer hela tiden!!

2011-05-05 @ 00:46:51
URL: http://repeaterbeater.blogg.se/

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback