Bara man skrapar lite på ytan

Som vissa av er vet så befinner jag mig i Piteå! Tyvärr åker jag hem ikväll men har haft tokmysiga dagar här uppe.

Just nu är Fredrik i skolan och jag tragglar med en religionsuppgift som ska in på måndag. Dock är det faktiskt riktigt intressant. Vi gör en "examinerande" uppgift på avsnittet Islam och det är allt lite spännande att få förståelse för den religion i världen som får utstå så mycket skit. I vissa fall förtjänar den det, men vilken religion har inte inriktningar och synsätt som resten av religionen inte håller med om? Ja precis. Förmodligen ingen. Det är spännande att få förståelse för, och kanske ändra uppfattning om, saker som förut sett ut att vara helt omöjliga att förstå sig på.

Det finns så himla mycket att säga om religion, och mycket att inte säga.

Förståelse är spännande. Och viktigt.

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback