Polska

Varje morgon bör sjutton inledas med 1,5 timme Bingsjöpolska. Det är ju galet vilken inverkan det har på resten av dagens humör. Man blir ju som lite skuttig resten av dagen med den tunga tretakten i kroppen. Mysigt.

Anledningen till denna trivsamma morgonaktivitet var att mina kära klasskamrater (+ David) får möjligheten att sätta upp Masjävlar på Stadsteatern i Uppsala 4-5 december. Det är coolt! Tills dess ska de lära sig lite folkdans och jag, som ändå har något så världsligt som sovmorgon på tisdagar, hakade på.

Gå och kika på Masjävlar på Stadsteatern - men gå för tusan på föreställningen den 5:e december kl 18 för den 4:e är ni ju på mitt projektarbete (Adventskonserten) minsann! Hojta till om ni vill ha Mas-biljetter för de ordnas via skolan och är gratis. Pjäsen är sjukt bra kan jag tipsa er om. De satte upp den även i vintras på skolan.


Minns inte om filmen är baserad på pjäsen eller tvärtom men hur som haver: ni som sett filmen kommer att känna igen er :-)







Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback