1,5 timme helg kvar.

Jag är trött som en get. Därför ska jag härmed slita mig från projektarbetet och begrava mig i de 30 sidor jag har kvar av Singoalla samt packa de nödvändigheter jag behöver för att kampera i stan det första dygnet av veckan.

Nu för tiden äventyrar jag i stan varje måndag nämligen. I somras vikarierade jag och Fredrik, under en Master Class i kördirigering, i Uppsala Akademiska Kammarkör (UAK) vilka var dirigenternas övningskör. UAK är en av Uppsalas främsta körer med 40 duktiga sångare under ledning av Stefan Parkman.

Gissa om jag fick blodad tand. Så, jag sökte till kören när de hade intagningar i början av månaden - och jag kom med! Det fanns dock "bara" vikarieplatser i min stämma men det är nog så gott. Så fram till 3 januari (minst) håller jag till på Musicum på måndagkvällarna och repar med dem. Tjoho! Just nu är det Shakespeare på repertoaren. Hur kul som helst.

http://www.uak.se/files/UAKDBA.jpg

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback