Gamla goa kören

Förra veckan blev ju övningen med kyrkokören inställd då jag låg hemma med feber men idag var vi back on track, så att säga.

Vi hade en givande och effektiv övning och jag lärde mig (igen) att det inte jämt funkar klockrent att ta ett arr rakt upp och ner och tro att det funkar i kören. Så: Karlsson måste arra om lite till nästa vecka.

Jag har lite spännande grejer på gång till Adventskonserten. Vi ska få uruppföra ett rykande färskt stycke då tillsammans med orkestern. Ett stycke skrivet för oss, kan man säga. Fantastiskt roligt. Just nu säger jag inte mer än att kören idag fick smaka lite på det. Hihihi, kul som sjutton.

Det stycket vi ska uruppföra håller alldeles precis just nu på att skrivas och det är så häftigt tycker jag att få "vara med" under själva skrivandeprocessen - få lite i taget, anpassat efter kören. Från övning till övning ha ett nytt rykande färskt blad i handen, direkt taget från kompositören och dess huvud. Väldigt häftig känsla.

Vad mycket jag tycker om mitt jobb!


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback