Upp som en sol, ned som en pannkaka

Så är det alltid med stora projekt och konserter. Oavsett om jag håller i allt, eller "bara" ingår i en storkör så är det alltid en rejäl urladdning att medverka i stora konserter.

Det finns ett mönster kan man säga. Låt se:

Några (ca 3) dagar före: Taggad men fortfarande lite likgiltig. Det är ju flleeeerrrra daaaagarrrr kvaaaaaaaar.

En dag före: Klädångest (tydligt återkommande faktum) och lite trött. "hela-morgondagen-kommer-gå-åt-och-jag-som-har-så-mycket-jag-också-behöver-göra". Tröttheten går över till kvällen, då börjar peppen.

Samma dag: Tagga tagga tagga! Stadig frukost enligt principen: "Jag vet aldrig när jag får se mat nästa gång". Ett genrep som oftast går bra men är lite trögt - liksom själva meningen med genrep. Det är oftast då det går kanon på konserten. Inget mellanmål, en flaska vatten, ett snabbt klädbyte och en liten make.

Under konserten: ADRENALIN OCH ENDORFINER fyller mig till brädden sprutar ut ur öronen samtidigt som jag ger allt, för full hals (fulla armar, fulla pianofingrar...ja det beror ju på vad jag gör på konserten i fråga....). Jag har kul som attan och älskar faktiskt det jag gör. Jämt.

Direkt efter konserten: Ett rus surrar genom kroppen och GUD vad jag älskar mitt liv! Jag har hittat livets mening: konserter.

Ett par timmar efter konserten: Tjurskallig och trött. Och hungrig. Mat hanns ju aldrig med, som vanligt. "Att jag aldrig lär mig, grrrrrrrrrrrr". Morrar loss och blir allt som oftast på riktigt svinigt humör. Får i mig mat, blir snäll igen. Somnar som en sten.


/Matilda, som kämpar som en igel med att hålla ögonen öppna efter dagens urladdning

Kommentarer
Postat av: Håkan M

Så burgaren från Max hjälpte inte? :O

2012-04-14 @ 22:23:37
Postat av: Astrid

Hahaha, känner igen mig i detdär! Vi får väl se vilka inre monster som släpps ut under intensiv- och föreställningsveckan ;) Kram !

2012-04-14 @ 22:41:21
URL: http://kattenastrids.blogg.se/
Postat av: Matilda

Håkan, oj vad den hjälpte! Den var min räddning! ;)



Haha ja Astrid, konstigt nog brukar det ändå vara väldigt fridfullt under musikalveckorna :) Tror det beror på att mat finns till hands hela tiden ;) Kram!

2012-04-14 @ 23:30:25
URL: http://bonnbonan.blogg.se/

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback