Efter skolstart = seg som en deg

Pust! Jag överlevde! Men om jag var nervös inför dagen är det ingenting mot vad jag är inför morgondagen, då börjar det ju liksom på riktigt!
 
Idag har vi blivit uppropade, presenterade för alla lärare på skolan och fått lite hum om vilka som kommer gå på skolan. Dock har jag ännu inte fått se min klass, det fick vänta till imorgon. Spännande... Det enda jag vet om den klassiska klassen hittills är att två av de andra som sökte sång samtidigt som mig kom in - en kille och en tjej till. Sedan är det två eller tre andraårselever som går sång med oss också. I klassen verkar vi också ha en fulltalig stråkkvartett och en blåskvintett, kul! Sångläraren verkar toppen: säkerligen rätt hård men väldigt trevlig.
 
Schemat ser hittills ut som på gymnasiet fast utan alla de "tråkiga" ämnena, hur häftigt som helst! Jag kommer ha sång, piano, musikdata, musikhistoria, satslära, komposition och lite annat. Och idrott!
 
I huvudet just nu känner jag mig ungefär som en bulldeg men det är så det blir när nervositeten släpper och det sammanlagt har regnat 30 mm under dagen. Mozart och jag tar kvällen i soffan:
 
Vad gör ni ikväll?
 

Kommentarer
Postat av: Håkan

Packar och donar. Var till UAK och kramades lite. :)

Svar: Åh vad härligt! Ha det KANON i staterna nu! Kram!
Matilda Karlsson

2012-08-27 @ 21:21:17

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback