En liten rundvandring - Köket

Varje hems hjärta, köket.
 
 
Det som jag längtat mest efter med att få flytta hemifrån är att få skrota runt i ett eget kök (eller ja, mitt och Fredriks kök), med egna saker (ja, ni fattar). Pyssla och dona, slamra, experimentera och rentav laga alldeles fantastisk mat på en väldigt ekonomisk och snål kassa. Just det sista är mitt "mission" från och med nu. Att laga god, bra och nyttig mat som till 99% är lagad frångrunden men som sagt med en rätt tajt budget som grundplåt. Det ska bli kul att pussla och jag är glad att hela livet ha haft ett gäng riktiga matmödrar runtom mig som vet hur man tar reda på ALLT i matväg
 
Här i köket finns (nästan) allt det som jag samlat på mig under åren för är det något jag länge gillat att samla på så är det köksprylar. Det är jag mäkta glad över nu när Fredrik och jag kunde pussla ihop i princip allt vi behövde av vad vi hade. TACK till er som samlat på mig - ni känner säkert igen massa saker även om inte allt syns på bilderna utan är instoppat i alla skåpen. Jag älskar vårt kök. Det är som jag gillar det: fyllt med olika färger, värme och vackra och roliga saker som är noga utvalda. Billigt och dyrt, nytt och väldigt gammalt i en enda härlig röra.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Nu vet vi att det blir bra för dej och Fredrik.
Vilket första boende, Grattis !
Lycka till och hoppas skolan också känns bra
nu när det drar ihop sig på måndag.
Älskar dej ! (Er)
Kramar från Mormor o Morfar

Svar: Tack mormor och morfar! Det ska bli spännande med skolan.
Vi älskar er också! Tack för all hjälp och bidrag inför flytten. Kramar
Matilda Karlsson

2012-08-24 @ 21:23:19
Postat av: Elina

Vilken härlig gardin ni har i köksfönstret!! Vars har du hittat den? :)

Svar: Tack visst har vi! Det är IKEA-tyg jag har sytt den av :)
Matilda Karlsson

2012-08-26 @ 18:19:54
URL: http://i-am-elina.blogspot.com

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback