Musikdata på schemat

Dagens enda lektion var ett morgonpass med musikdata och för oss klassiker innebär det inte att sitta och programmera catchiga dunkadunkalåtar, utan att lära oss hantera notskrivningsprogrammet Sibelius - vilket är det jag har kämpat med i 3 år på gymnasiet samt har i min egen dator. Även om jag därmed börjar få rätt stor koll på programmet och tycker jag hanterar det smidigt numer så är det ganska omfattande så det finns fortfarande saker att lära och då är jag väldigt tacksam över att få lite handfasta tips!
 
Läraren är en "gammal räv" så att säga, som jobbat på skolan sedan -79. En helt underbar person som har den där norrländska mentaliteten. Trygghet, lugn, lite underliggande underfundig humor. Ja, en härlig människa helt enkelt som vi även ska ha i satslära och som coach under arr-veckan i vår. Det blir kul!
 
 



Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback