Omladdning pågår

Nu har vi varit här uppe i fem dagar och det är snart fyra dagar sedan farmor och farfar åkte hemåt igen efter att ha skjutsat upp oss och hjälpt oss komma i ordning. Vi börjar känna oss hemmastadda, det är härligt, och nu lagom när det börjat kännas "normalt" ska ÄNNU fler nya rutiner inrutas för i morgon börjar skolan!
 
Det ska bli riktigt roligt att komma igång! Det har ju varit lite dåligt med musicerande under sommaren. Lite har vi ju hållit igång förstås, men allt känns visserligen lite mot de 12-15 timmar i veckan som under våren lades enbart på sång.
 
Först och främst ska jag nu i veckan alltså börja skolan och veckan därpå är det dags för provsjungning till Musikhögskolans Kammarkör där vi Framnäsare också är välkomna, så jag är fast besluten om att norpa en plats där (peppar, peppar..)! Det vore så himla skoj! Det skulle kännas lite rumphugget att bara tvärsluta med körsång nu när det har kommit att bli lite utav en sån där livsviktig grej för mig.
 
Nu är det snart dags att sova. Vi är rätt sega båda två efter en rätt tuff studentområdesnatt. Vi gick och lade oss vid midnatt och skulle sova men några andra hade roligare än vi och spelade 90-talshits på högsta volym fram till fem i morse. Lätt att skratta åt nu i efterhand men kanske inte kl. 04.55 när jag övervägde att gå ut med förskäraren och hota någon för att slippa höra Ricky Martins stämma en gång till, hahaha...
 
God natt med er, i morgon bär det av ut till Öjebyn och Framnäs!
 
Kvällens ekonomiska lyx-söndags-middag: Fläskkotletter, potatisgratäng och brunsås. Mums!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback