2012, vad hände egentligen?

Det hände MASSOR. Sjuka mängder med saker har klarats av i år, om ni orkar läsa.
 
Januari: Jag gick från att ha vikarieplats till fast plats i UAK och fick återigen rycka in för att jobba med kyrkokören.
 
Februari: Efter att inte ha sett Fredrik sen jullovet hade vi världens bästa sportlovsvecka i Sälen. Skolarbeten slogs om min bristvara: tiden. Dessutom började jag bli skitnödigt nervös över den stundande Kinaresan.
 
Mars: Filosofiska fördjupningar och tankar samsades med bl.a. Robert Gustafsson-föreställning, magundersökningar och studenttankar. Jag sammanställde en lista om katastrofala saker som skulle kunna hända i Kina, på den fanns t.ex. "Tänk om Converse inte finns i min storlek!!!!" med. Sen åkte vi till sist till Kina! Två veckor jag kommer bära med mig resten av mitt liv. Historiska och fantastiska platser, upplevelser, en shopping utan dess like... Allt också i sällskap av mina fina vänner.
 
April: Det var påsklov och jag kom hem från Kina helt jetlaggad och trött (vaknade ändå 6 på morgnarna), pratade sönder min omgivning om resan. Pappa gifte sig i Sälen och sen var det musikaldags! Musikalveckorna som var lika fantastiska som året innan kantades av bullbak, tovigt våffelhår a'la 80-tal och prat i SR P4 Uppland. Jag och Gloria skötte oss exemplariskt som radiopratare :) Så småningom hamnade vi även i UNT och i lokal-TV. Musikalen var välbesökt och jag njöt till fullo i min roll som präktig men humoristisk pastorsfru i Footloose. Valborg tillbringade jag och Ebba i Skärplinge, själva på hennes altan med mat och vin. Världens mysigaste kväll.
 
Maj: Det övades och nöttes inför intagningsprovet på Framnäs, det klarades av och jag fick besked om att jag kommit in. Sedan gick allt fort med lägenhetskontrakt och liten kattunge. Mozart blev vår! Det var även studentskivetid strax innan intagningsprovet.. Jag klarade det omöjliga - att gå på studentskiva med sång- och talförbud, 4 dagar före prov. Och jag KLARADE RÖSTEN. Senare på månaden fick jag MVG i Svenska B nationella, klurade på namn till missen och det började bli studentpirrigt på allvar. Sista maj var det min klass studentskiva! Den 18:e maj kom en bedårande liten halvbror till världen <3
 
Juni: STUDENTEN präglade väl på sitt sätt hela den månaden. Vilken frihet, vilket slut. Galet. Efter studenten var jag som en urvriden disktrasa, minst sagt. Tiden mellan studenten och midsommar var bara..trött och seg. Midsommar spenderades med hela släkten på båda sidor. Halva dagen med vardera, rätt häftigt! Midsommarafton blev en dag att minnas av en annan anledning också: Fredrik gick ner på knä och frågade om jag ville förlova mig med honom! Senare hade jag och Fredrik "Musik i sommarkväll" i Karlholm, en välbesökt och stämningsfull konsert och efter det blev jag tvungen att ta första steget i Operation Mindre Magkatarr och med det i sista sekund säga nej till en veckas (obetalt men erfarenhetsgivande) arbete.
 
Juli: MADONNA säger jag bara. En av de lyckligaste dagarna i mitt liv var när jag för andra gången fick se Madonna på scen. Allra längst fram och med en highfive från drottningen herself. Grinade av lycka. Vi hade vår andra Musik i sommarkväll, jag jobbade ett fåtal dagar i Öregrund och vi åkte till Gotland på minisemester jag och Fredrik. Cyklade tandem, var på Real Groupkonsert och åt för mycket glass. Men vad som var allra lyckligast med hela månaden - och året - var att vi slutligen förlovade oss!
 
Augusti: Sommarkurs med UAK, en vecka som avslutades med bröllop och sång i Robertsfors. En mysig långhelg som jag är så himla glad att jag fick vara med om. Det fiskades kräftor utan något vidare resultat, men kräftskiva blev det ändå minsann! Bästa flytta-iväg-festen eftersom jag fick chansen att säga hej till i princip hela släkten på mammas sida innan det var dags att fara norröver. Lillebror Tim döptes och sedan flyttade vi iväg efter att världens bästa mamma hjälpt mig mina sista dagarna hemma med att få ihop flyttpusslet = flyttlasset. Sedan for vi!
 
September: Skolan drog igång, vi vande oss med samboliv och att vara kattföräldrar och fick ordning på vår fina lägenhet. Det var en del "spring" ner till Uppsala eftersom det stundade turné med UAK. Jag kom med i Musikhögskolans Kammarkör och det var full fart. Sanna & Christer kom upp till oss på besök! Månaden avslutades nere i Zürich där vi också avslutade vår turné med UAK. En superhärlig vecka på resande fot!
 
Oktober: Vad hände i oktober? Jo, vi blev "vana" med att träffa Benny Andersson, jag gjorde mig tjenis med Kalle Moraeus (vilken lycka!) och orgeln invigdes med dunder och brak. Magen strulade nåt alldeles bedrövligt och utöver de musikaliska ljusglimtarna var jag rätt kass i magen och längtade hem.
 
November: Höstlov som tillbringades nere i de Uppländska skogarna! Jag passade på att mysa omkring och träffa familj och lite vänner och fick äntligen se Mozart igen som varit hos mamma under hela oktober. Höstlovet och halloweenfesten var också avstamp för julen. Jag julshoppade i Uppsala och höll på och julpysslade och lagade julgodis hela november känns det som. Julkorten var färdigpysslade, skrivna och i kuvert minst två veckor före första advent.
 
December: Jag lyckades med bravaden att vara med i min favoritradiokanal julradio.se TVÅ gånger, bara en sån sak! Jul- och adventskonserter bytte av varandra och det var glittrande julsånger i vartenda hörn. Julbak med vänner, glöggfikor, kattdejter och mycket mys med te och ljus. Terminen avslutas med en brakförkylning och nu är det 3 dagar kvar till jullov!!
 



Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback