Blogg.se-appen har fått fnatt

Det har varit dåligt med fredagsbloggande... Appen jag skriver i på telefonen när jag är ute och ränner utan dator funkar inte alls för tillfället. Den stänger bara av sig och tjafsar runt, blä.
 
Fredrik & jag har varit på stan en sväng idag och kirrat några småprylar till jul som fattades. Därefter har det varit lusserep på Framnäs, Tacolasagne hemma och glöggmys/kattdejt hos Björn & Frida. Bra fredag!
 
Tacolasagnen är himmelskt god och helt perfekt variant på tacos. Receptet är något som Fredrik har med sig hemifrån.
 
En ugnsform tacolasagne (4-6 port)
 
Lägg tacochips i botten på en form. Bred över 5 dl lätt crème fraïche (om du vill kan du blanda fraïchen med ett halvt paket philadelphia = yummie).
 
Stek 500-600 g köttfärs och krydda som vanligt med tacokrydda. Lägg köttfärsen som tredje lagret i formen.
 
Bred sedan över ett paket "Pastasås med oliver" över köttfärslagret. Pastasåsen finns i tetror i pastahyllan. ICA har en kanongod i sitt eget märke. Annars fungerar vanliga finkrossade tomater bra, eller med vitlök/basilikasmak.
 
Avsluta med ett till lager tacochips och rejält med ost. Gratinera i 225 grader tills chipsen och osten fått färg.
 
Ät och njut med en rejäl grönsallad.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback