Den obligatoriska nyårslistan

Fem händelser/saker som varit bra det här året:
 
- Fredrik & jag förlovade oss! Helt klart den finaste och lyckligaste händelsen på året. Vi hade världens mest opretentiösa förlovningsdag, men så himla mysig. Vi bara myste, åt god mat, ja bara hade det bra. Vi trivs i varandras sällskap <3
 
 
- Studenten! Alltså vilken lycka! 3 års slit avslutades med en riktig partydag från tidiga morgonen till sena kvällen. Släkt och vänner var närvarande och dessutom fick jag fira dagen med världens bästa Ebba.
 
- Tillkomster i familjen: Mozart blev vår och vi blev helt plötsligt en liten familj vi tre. En liten kolsvart, busig lurvtuss som numer har 4 kilo att sätta upp mot Alladin i hårda brottningsmatcher. En liten buskorv till lillebror kom också till världen i maj. <3
 
 
- Kinaresan - som var nyttig på alla sätt och vis. För att få reseerfarenhet, se kulturella skillnader, fantastiska upplevelser, ALLT! Jag vill åka tillbaka.
 
- Madonnakonserten (och alla andra musikaliska upplevelser det här året). Det går inte att välja av allt jag både gått och lyssnat på eller medverkat själv i. Musikal, Madonnakonsert, Bennykonsert, ja alltså. Det kulturella livet har varit rikt, vilket inte lär ändras i framtiden.
 
 
 
Fem händelser/saker som varit sämst det här året:
 
- Magen är sämst hela den. Usch. Needless to say more.
- Att energin efter studenten inte går att få upp i samma nivå som tidigare. Taket har liksom sänkts.
- När Mozart inte fick flyga med upp efter Zürichresan och fick vara hemma i Stav en månad. Usch vad tomt det var i Pite då...
- Att det är så förbannat långt hem från Pite. Det är svårt att träffa och hålla så mycket kontakt med folk som man vill. Tänker: "det är enkelt", men det är det faktiskt inte.
 
 
Vad har du lärt dig i år?
Att jag inte måste vara så himla duktig, smal, rik och bäst hela tiden (inte för att jag är rik, haha). Det borde fler lära sig, för det går att må bra ändå. Jag har också, under ganska mycket pinsamheter, lärt mig äta med pinnar i Kina och lärt mig laga dumplings. Det sista jag har lärt mig men som jag inte klarar av att leva efter alla gånger är att det ibland går rätt bra att bara "hänga med" och se vad som händer. Men gud vad det är svårt när man vill ha kontroll över varje minut i sitt liv.
 
En tjej som är jäkligt bra "ändå":
 
Blev året som du har tänkt dig?
Nej, fast jo. På många sätt väldigt mycket bättre och lyckligare än jag någonsin kunnat hoppas, men också mycket jobbigare och lite sämre på helt andra vis.
 
Vilka kläder har du använt mest?
Converse och skinnjacka. På våren, sommaren och hösten är det som om de växer fast på kroppen nästan.
 
Vad har du mest lyssnat på för musik?
Coldplay, Robbie Williams nya platta, massor av smooth jazz, och en hel del klassiskt i studiesyfte.
 
Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Desperate Houswives och House.
 
Vilka människor har du hängt mest med år?
Oj oj oj, det har varit olika mellan våren och hösten kan jag säga. Det blir så med flytt tyvärr.
 
Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Väldigt många härliga, både i samband med musikalen när man alltid kommer närmare människor, plus alla goingar uppe i Pite!
 
 
 
Vad är det vackraste du fått i år?
Min förlovningsring <3
 
Vad är det bästa du har läst?
Smuts av Katarina Wennstam. Också det mest tragiska.
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja. Jag valde ett antal gånger min hälsa före jobb eller uppdrag.
 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, fast pappa är ju även min vän så han får räknas ;) Tim kom till världen!

Vad var din största framgång 2012?
Mina slutbetyg i gymnasiet. Nöjd är ordet!

Bästa köpet?
Kissekatten såklart!

Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenheten, mat, kläder

Vad önskar du att du gjort mer?
Det är lätt att säga att jag önskar att något skulle varit annorlunda men samtidigt har jag ju gjort som jag gjort av en anledning så. Jag önskar dock att jag hade haft vett att lyssna på hur kroppen mådde innan det var "för sent".

Det konstigaste du gjort i år?
Hönsat som en galning med en KATT! Vem trodde det skulle hända liksom?! Han är min bebis. Punkt.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Gick i skolan, och sedan på mitt första körrep med Piteå Kammarkör. Därefter gick jag och Fredrik hem till oss och åt en trerätters som vi hade förberett innan. Brietårta, finkött från Robertsfors och massa smaskens.
 
 
GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback