Det stora julbaket

Vi ville julbaka - och många var vi som ville julbaka så då släpade jag med mig hela hopen hem till oss eftersom vi har ett relativt stort kök. På vägen från skolan handlade vi ingredienser till diverse godsaker och även till tacos. Vi tänkte att det kunde vara en bra idé att äta mat innan godiset skulle börja bli klart, av förklarliga skäl...
 
8 pers i köket + en katt, två lussedegar, två pepparkaksdegar, en rulle marsipan, och choklad i alla former = världens bästa kaos. Mozart var supersocial och skulle hela tiden vara "mitt i smeten". Han låg konstant på en stol/pall bland allihop i köket och kollade läget och var med. Lite som en livs levande övervakningskamera som tänker: "vad gör ni i mitt heeeem?!". Haha. Han blev busad och gosad med också och då var allt förlåtet.
 
Det blev pepparkakshus (krubba?), lussebullar både med och utan gluten, mariannegodis, marsipanfigurer...massor av gott helt enkelt. Kolla in flygeln i marsipan! Sjukt söt.
 
Titta och njut:
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback