Hemmamys och julfix

Det är så mysigt att vara hemma så jag springer runt och är alldeles knollrig hela tiden! Men det är mycket som ska fixas och ordnas så det är ju tur att jag är som en liten hoppjerka, haha. Idag känner jag mig som en 5-åring såhär dan före dopparedan. Kan liksom inte vänta...
 
Igår var det fullt ös - på förmiddagen fikade jag hos farmor och farfar, på dagen shoppade vi det sista i ett knökfullt Valbo köpcentrum, sedan var det födelsedagsfirande. Och efter deeet när vi kom hem så kom Ebba hit och klippte håret på mig och Fredrik! Vi blev klippta, bytte julklappar, åt ost & kex, drack te och hade det bara alldeles underbart. Åh vad jag har saknat min Ebba <3 Efter hon hade åkt vid halv tolv satte jag mig framför brasan och slog in de sista paketen under tiden som Fredrik låg på sängen och gottade sig i brasvärmen
 
Idag ska allt göras klart förutom allt som mamma redan pysslat ihop under december, hon har gjort sjukt fint! Granen ska in och bli klädd, skinkan ska griljeras, och allt sånt småfix. Strax ska jag också iväg och öva inför midnattsmässan som är i morgon. Det händer mycket nu! Men bara massa myssaker. Jag har hunnit kramas lite med pappa idag också när han kom och lämnade Abbe här i Stav.
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback