I god tid som vanligt...

Jag har haft ett utbetalningskort legat i två månader nu och sista uthämtningsdag är 23/12, på söndag. NU är jag på väg till banken för att få ut det. Mycket tidsmarginal här!

Fast inte så konstigt kanske, Nordeakontoret ligger verkligen HELT på andra sidan av stan och det finns liksom inga andra ärenden heller att göra där borta "när man ändå är där" men nu ska jag banne mig ge mig dit så det inte förfaller. Jag är nog en idiot. Det låg JÄTTENÄRA ICA Kvantum där vi alltid handlar, med andra ord nära stan/centrum också. Det låg inte heller där kartfunktionen på min iPhone talade om för mig efter att ha kollat adressen på nätet. Adressen på nätet måste vara felfelfel. Nu är jag iaf hemma med en frost-trött telefon och en fryst nässpray - så kallt är det här idag!

På vägen till bussen gjorde jag ett redigt snö-plurr. Alla småvägar på bostadsområdet är inte upplogade utan bara de "stora" så min vanliga väg till bussen visade sig ligga under 1 m snö sista biten. Jag hann inte heller gå runt hela alltihop och gå den andra vägen utan fick helt enkelt pulsa mig igenom. Nu får mina svarta jeans mig att se ut lite som en isbjörn.. Kalllllllllllllt.

Typ såna här högar fick jag skutta igenom:


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback