Nu är jag redo för att jula mer än någonsin!

Ni där hemma får passa er för i morgon kommer inte jorden gå under, nej, en julstorm kommer snarare dra in över er. Som en peppiga peppar-Pia fast med jul. Jag är så pepp på att fira jul så ni anar inte! Äta massor av god mat, glida runt i mysiga kläder, busa i snön, träffa all släkt och vänner, äta apelsiner, dricka varm choklad... Nu vill jag HEM!
 
Jag hann allt det där jag skulle idag! Det är skönt att komma igång tidigt - det var ju på förmiddagen jag fick mest gjort (tacka vet jag julkalendern som tvingar upp en... Och nej, man blir aldrig för gammal för julkalendern!). Så nu är det rena kläder i garderoberna och resväskorna, rena sängkläder, undanplockat i största mån, städat och luktar såpa om golven.
 
Sofföverdragen hade blivit lite...eh....missfärgade. Fredrik köpte nya jeans förra veckan och det blir inte så bra när man gnider ett nytt jeans-arsle på en vit soffa, haha. In med överdragen i tvätten och på igen, fortfarande lite fuktiga för att de inte skullebli så förbannat skrynkliga. Det ledde i sin tur att när vi väl var klara med våra bestyr kunde vi inte lägga oss i soffan och slöa eftersom den fortfarande var fuktig. Så: Undan med soffbordet, fram med kuddar, filtar och täcken och sen dog vi på golvet framför TVn med ett avsnitt House och så Ernst då förstås.
 
Nu har jag äntligen packat klart och till och med med lite luft i väskan! Shit my god vilka framsteg jag gör - jag brukar få sitta på väskan för att få igen den, men nu tar det sig! Haha!
 
Det är glatt i stugan här, vi båda (alla 3) längtar neråt nu och om några timmar är vi där!

Jag säger bara det: försök packa med en nyfiken katt i närheten.

Mozart leker in sin nya bur som kom på posten idag, tajming! Liten och händig, precis som missen!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback