Surisen kör bussen idag

Det finns en busschaufför i den här stan som inte är som de andra. Hen är helt enkelt riktigt jäkla sur.

Exempelvis argumenterar hen alltid om min ålder och blir sur när jag säger att jag precis fyllt 19 (priserna ändras när man blir fyller 20) så det är alltid ett rent helvete att fylla på busskortet när det är hen som kör. Det slutar alltid med att jag säger 3 gånger att jag kan ta fram min legitimation om hen vill, för att underlätta men det går hen aldrig med på ens en gång.

En gång gick det så långt att hen började prata om sin egen barndom och om hur alla alltid trott att hen var mycket yngre än sin egentliga ålder "och det hade minsann inte varit roligt i 20-årsåldern".

Här snackar vi om att projicera sina barndomsproblem på sina bussresenärer. Det är nästan så man får lov att tycka lite synd om bussisen som ser UNG ut för sin ålder. (Eh)

Såhär kul är det med sura busschaufförer:


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback