Har nästan glömt hur det var man gjorde.

Kör en hederlig.

OM...

...1 dygn är veckan rivstartad med ett uppskjutet, fruktat psykologiprov och en efterlängtad UAK-repa. Det räcker att vara borta ett rep för att få cravings efter sångglädjen i det gänget.

...2 dygn har jag åter tagit mig an kyrkokören och rivstartat dem med ett par goa 60-talshits a'la Körslaget. Utan att ha fått hybris så är jag nog lite utav den körens skyddsängel. Andra kantorer kommer och går men Matilda består. Så har det varit nu i drygt 1,5 år och jag är ju inte den som är den. Erbjuds det jobb så, ja tack. Allra helst i den kören som faktiskt ligger allra närmast hjärtat, enkelt sagt. Den härligt brokiga skaran kan man inte annat än älska.  

...3 dygn ligger jag hemma och andas ut för att veckans tre mördardagar är över och två kanondagar är kvar - följda av ett lov.

...4 dygn har jag packat färdigt för Sälenveckan och kan förmodligen inte sova av rädslan att Fredriks alarm inte ska fungera i ottan morgonen efter när han ska flyga ner.

...5 dygn ÄR JAG I SÄLEN! Inte nog med det, jag sussar förmodligen på söta örat i min kärleks famn alternativt är superspeedad och springer hundra varv runt stugan i lyckan av att det är lov och jag har sju dagar framför mig med familj, skidåkning, bus, mys och fjälluft.

Nedräkningen har börjat






Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback