Jag kan blogga!

Och utan att det kostar en förmögenhet! Tack du kines som låter ditt nätverk vara öppet och oskyddat så att jag kan snylta lite!

Jag ligger nu på min stenhårda säng i gästrummet hos min värdfamilj i Tianjin. Trött som få men vid gott mod! Hittills har vi inte hunnit med så mycket trots att det enligt klockan här är 1,5 dygn sedan jag lämnade hemmet. Tidsskillnaden gör mig knäpp - att ni nyss svalt lunchen medan jag ska sova. Va! Å andra sidan somnar jag ovanligt tidigt, klockan är bara nio här men med tanke på det fåtal timmar som skrapats ihop under resan hit lär jag behöva den här skönhetssömnen.

Lite har jag iaf hunnit med, jag har:

- I vanlig ordning suttit och sovit med öppen mun på bussen och därmed missat massor av tiomiljonersstaden vi befinner oss i, där vi tydligen åkte en runda innan vi hamnade på utbytesskolan.
- Blivit fotad av fnittriga småtjejer som förmodligen aldrig sett en västerlänning i verkligheten förut.
- Ätit ris. Tre gånger.
- Förfasats över miljön här tusen och åter tusen gånger. Kina är grått, gråare och gråast. Smogg över hela staden och en lukt som gör att man börjar ana oråd, så att säga.
- Återförenats med mina kinesvänner som bodde hos mig i somras!
- Gått på en liten matmarknad där de hade både det ena och det andra.

Jag tycker om att punkta upp saker och ting. Nu ska jag sova. Klockan ringer 06.00 i morgon! (05.59 egentligen, har tics och kan inte ställa på heltal). Håll tummarna för att nätverket funkar resten av veckan också så kan ni få en update på kvällarna.

(Om ni vill??)


Kommentarer
Postat av: Klara

Haha kul:D har överlevit maten??? saknar diig <3<3 kul att du fick bo hos dina kines vänner <3 :)) ///din kusse klara <3<3

2012-03-20 @ 15:27:20
Postat av: Sanna

OM - vi vill ha uppdateringar från dig??????

VI KOMMER SITTA KLISTRADE VID SKÄRMARNA OCH VÄNTA, FATTAR DU VÄL.

Vad roligt att höra att du fick bo hos en av kinajserna som var här i somras och vad kul att du kommer att kunna hålla oss informerade om vad som händer via din blogg. Sov gott nu Matilda så du är pigg som en mört i morgon bitti. Kram från Sanna

2012-03-20 @ 15:32:58
Postat av: Faster

Fortsätt blogga!!!!! Älskar dig.

2012-03-20 @ 16:22:25

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback