7 konstiga saker

* Jag är strukturerad som person men ganska oordningssam egentligen.

* Mitt rum är alltid svinstökigt och ändå säger folk "ditt rum är alltid så välstädat". Ehehe. Ni som säger det kan väl komma på besök oftare...? Turbostädning före besök är alltså min cup of tea.

* Jag hatar när saker inte blir som jag tänkt eller förväntat mig. Om det inte överträffar förväntningarna förstås, men då ska det mycket till.

* Trots att jag kallar vår katt för KF skulle ingen annan bli gladare än jag över att få en liten söt kattunge. Jag kan börja grina vid blotta tanken på kattungar.

* Jag älskar brödbakning för att det är som att se ett liv växa fram ungefär. Lite som att odla (vilket jag också älskar).

*
När jag sover själv ligger jag alltid i den "första hjälpen-position" man gör för att fria luftvägarna. På sida, ena benet uppdraget,  ena armen ut, huvudet lite bakåt.. osv..

* Jag blir sjukt irriterad på folk som låter "julen vara ända intill påska" men får nog tysta ner mig lite. Fann nämligen häromdagen en julstjärna hängandes bakom rullgardinen i mitt ena fönster. I MAJ. "Välkommen in i vi-som-tar-julsångtexterna-på-för-stort-allvar-klubben Matilda!"

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback