Det rycker i cykeltarmen

En gång i tiden var jag riktigt inne i cykelvärlden. Ofrivilligt eller frivillgt - definitionsfråga - men det var liksom en värld jag lärde mig att älska på nåt vis. Det var cykeltävlingar hit och dit och en hel drös med härliga människor som jag lärde känna. Till slut var jag inne i den där världen och var väldigt aktiv (helt frivilligt!) inom både LVG och MTB. Både på cykeln och som funktionär, om än mest som funktionär. Senare övergick jag till att vara klubbens inofficiella fotograf som åkte med på tävlingar lite överallt, när jag själv inte hade tid att träna längre.

Sen kom jag ifrån det där. Gymnasiet och jobb tog all tid och rätt var det var kunde jag inte ens prioritera att åka och kolla på klubbens egna tävlingar och det har jag endast sörjt ett fåtal gånger - fram till nu i vår. Det lockar att titta på cykel, träffa cykelmänniskor, ja hela grejen.

1:a maj har hemklubben alltid haft en traditionsenlig cykelrunda runt kommunen. "Tierps cykelrunda" och jag har varit där nere och funktionerat varje år från starten - förutom förra och förrförra året. I år var jag tillbaka och fotade och tittade och HUR roligt var det inte!? En hel hög med folk jag inte träffat på hur länge som helst som var urhärliga att träffa igen - och en uppdatering om hur cykelsverige ser ut nu. Urkul!

Det var en lite saknad värld må jag säga. Nu ska jag slå på Eurosport och titta på Giro d'Italia.

Bilder från 2009 när mammsen och jag var på målgången av Girot i Rom.





Tierpsrundan 2012



Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback