Framnäs - Efteråt

Jag är så trött att jag knappt vet vad jag ska ta mig till men kanske är det inte så konstigt. Dels sov jag otroligt oroligt i natt av nervositeten och trängdes dessutom med Fredrik i hans 80-säng.

Det var alltså dagen D idag. Dagen med det fetaste D du kan tänka dig. Intagningsprov på Framnäs. Alltihop började halv nio i morse när det var upprop i aulan och sedan var det fria förberedelser fram till de individuella snabbrep vi fick med ackompanjatören inför provet. Repet kändes bra och vi kom överens, dessutom var hon en väldigt kompetent pianist. MEN hon var inte särskilt följsam. Jag tänkte "det löser sig". Japp.

I pausen som blev mellan repet och sångprovet som skulle bli på eftermiddagen träffade jag på några trevliga prickar som också sökte sång så jag fick snickesnacka av mig lite. Dessutom träffade jag på en gammal bolandselev som går folkmusiklinjen - superkul!

Så var det då dags för provet. Första låten - Music for a while (H. Purcell) gick sviiiiiiinbra. Jädrans vad bra det gick! Plus att det satt en lite äldre kvinna som medbedömare och log stort hela tiden, det gjorde min dag. Låten efter var däremot lite värre, dock inte på grund av mig. Pianisten verkade inte veta att det finns något som kallas samspel när man kompar en solist, utan hon möljde på hon. Var omöjlig att få ögonkontakt med, och körde sitt race. Tråkigt eftersom det resulterade att hon rusade i tempo på låten som redan var hysterisk. Wäää. Besviken.

Hur som helst fick jag revansch i a vista/inlärningstestet. Vi fick en låt, fick gå iväg 10 min och öva och komma tillbaka sedan och sjunga upp det, och jag satte banne mig varenda liten tonjäkel. Är det nåt jag kan så är det att läsa noter i alla fall!

Efterföljande gehörs- och teoriprover var inte särskilt otäcka, allra helst inte eftersom vi fick veta att de inte var avgörande i intagningsprovet utan enbart diagnostiska (om det nu inte faller sig så att det står och väger mellan två personer i slutändan, då blir teorin avgörande....)

Så: nu är det bara att vänta. 6-7 stycken ska bli 3-5. Inom två veckor.

HÅLL ALLA TUMMAR OCH TÅR!

Ni lär ju få veta när jag fått beskedet - om jag säger så.






Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback