Insnöad på missar

Jag är impulsiv. SJUKT impulsiv. Det finns både för- och nackdelar med det kan man väl säga. Allra helst eftersom jag är impulsiv i kombination med att jag hatar förändringar. Inte lätt för alla stackare att hänga med i svängarna när jag impulsivt bestämmer mig för något och håller fast vid det, hårt som berget.

I alla fall så är jag just nu insnöad på katter. Fredrik och jag har länge pratat om att vi - om jag som planerat flyttar upp till honom i höst - ska skaffa katt. Urmysigt! Senaste veckan har jag rentav dammsugit nätet efter katter och jesus amalia vilka gosingar jag har hittat. Och jag har en förkärlek för norska skogisar. Trots att de är envisa och hårar precis ÖVERALLT, vilket driver mig till vansinne. Men de är ju snälla, lugna, smarta och väldigt vackra. Synd att de kostar som en hel förmögenhet.

Jag är som bekant väldigt nöjd med en bondkatt också - det är ju sådana jag är uppvuxen med. En redig bondkatt i stil med barndomskatten Tussen vore fint. Grov, korthårig, ugn och rejäl. Han var en redig katt han.


Alladin

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback