Konsten att gå på studentskiva med sångförbud fyra dagar före intagningsprov i sång - och klara rösten!

Senaste veckan har jag haft en rejäl förkylning som satt sig på luftrören och hesheten i sångrösten har varit ett faktum. Igår var den ändå helt okej och jag kunde äntligen öva inför det där rackarns intagningsprovet på fredag.

Sen var det ju ett problem. Ebba hade studentskiva på flustret igår och jag och Anna hade biljetter - såklart. Och jag hade sångförbud. Och alla vet ju hur det kan bli på ett ställe där det är HÖG musik och HÖG talnivå. Men jag tänkte att jag fasen inte skulle ge mig. Studentskivan skulle minsann föräras av min närvaro och det UTAN att rösten skulle få lida.

Ett väl använt magstöd vid prat och inget skrålande, samt måttligt skålande, räddade kvällen och rösten. Ja den är precis likvärdig mot igår, om inte bättre, trots att jag kom hem klockan tre i natt.

Allt går, bara man vill.

/Dagens i-landsproblem.

På bild: Jag och fyrmänning/superman


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback