Namn?

Som ni förstod av gårdagens lilla inlägg så har jag och Fredrik skaffat katt, vilket vi pratat om att göra rätt länge nu. När jag fick beskedet från Framnäs (vilket innebär flytt till Pite) fanns det liksom inte så mycket att fundera på. Vi hittade en misse på blocket - jag var och kollade igår och vips var han vår! Jag är dö-kär. Vi får hämta lillkillen redan nästa helg!

Men så började då nästa problem... Vad ska han föräras med för smäktande namn?

Vi sitter i skrivande stund över Skype och spånar på olika namn... Mormor föreslog Eskil, vilket inte är så dumt! Men vi vill nog ha något musikinspirerat...

Våra förslag hittills:

- Gsus - Tänk att kunna säga: "Sedan vi fick in Gsus i våra liv har allt känts fantastiskt och enkelt"
- Refrängen - Tänk att kunna säga: "nä tack för oss, vi måste tänka på Refrängen!"
- Coda - ...som är synonymt med "svans"
- Quasi - betyder "nästan" och passar alltså ihop med Eljest i stan! Haha!
- Gaio - betyder "muntert" vilket lär passa vårt yrväder.

Sen spårade vi ur och började med: Tonikan, Subdominanten, Paralleltonarten, Furioso, Kvarten, Staccato...

FÖRSLAG MOTTAGES TACKSAMT!



Kommentarer
Postat av: Mormor

Fler namn:

Stavos - Aros - Sixten - Ansgar - Gusten

Sigge - Katten Karlsson - Von der Karlsson

osv osv

2012-05-19 @ 08:43:52
Postat av: Sanna

Jag röstar för Gsus - klockrent, tycker jag.

Du har ju dessutom varit pastorsfru........

2012-05-19 @ 13:15:35
Postat av: Anonym

Forte

2012-05-20 @ 01:00:55

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback