Gårdagens pyssel

Hej och god morgon på er. Jag har haft en mindre skön natt med hosta och andra förkylningsobehagligheter så vid nio gav jag upp trots att jag inte somnade förrns mitt i natten och gick upp och satte en gryta gröt på spisen.
 
Igår pysslade jag på med lite allt möjligt smått. Några stora projekt blev det inte för det orkade jag helt enkelt inte. Men det är samtidigt inte min melodi att bara ligga still och snora en hel dag heller så till exempel var vi ut i skogen en sväng och fixade mossa. Jag tog med mig mina finkillar och traskade iväg!
 
Nu är adventsljusstaken kirrad till nästa helg - en ljusstake vi köpt på ICA (!) för 39 kr och pyntat med mossa, kottar, kanelstänger och fina siffror från Fullerö för 19 spänn. Billigt och bra (och fint, tycker jag :))
 
Häromnatten vaknade jag av ett kras.. Inte glaskras utan nåt annat. Tänkte att "nu är Mozart i farten" men orkade inte gå upp och kolla. Somnade om och gick upp morgonen efter för att upptäcka att min pepparkakskrans inte var en krans längre utan en hög på golvet. GAH!! Och jag ser hela scenariot framför mig.. Vid väggen under kransen stod nämligen min sylåda som väl är en tre decimeter hög åtminstone. Mozart har garanterat ställt sig på bakbenen på denne och precis nått kransen och "tassat" med den så den kajkat ihop.
 
Well well, igår gjorde jag en ny krans men med hjärtan istället! Den blev riktigt söt den med men den får hänga i fönstret, haha...
 
 
Det mesta adventsfixet har med andra ord gjorts nu i helgen eftersom både veckan och hela första adventshelgen kommer vara fullsmockade och utan tid för pyssel.
 
Nu ska vi äta gröt och sedan bär det av ner till stan - det är skyltsöndag med marknad! Det kan ingen förkylning i världen hindra mig ifrån!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback