Såhär började det

 
Det var här det hela började - kyrkomusicerandet och allt vad det drog igång. Nyårsafton 2007, Nyårsbön i Tierps Kyrka.
 
Jag fick vicka för Malin, min pianolärare som var kantor i församlingen då, 14 år gammal och skitnervös. Det enda jag minns är att jag var väldigt nöjd efteråt men missnöjd med att församlingssången och kompet blev så i osynk på psalmerna. Församlingen sjöng ju såååå saaaakta!!
 
Jobbet, som det ju var, innebar 2-3 psalmer och några solostycken på piano och genererade några hundralappar i gage. Nöjd var jag - och nöjda var nog de ockå med tanke på att jag blev kvar där. I 4,5 år faktiskt. Hela tiden, men på ett eller annat sätt. Som dop- och bröllopssångerska, vickande kantor och körledare.
 
Viktiga år.
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback