Tillbakablick: För ett år sedan

Vad roligt det är med en blogg, särskilt när jag varit duktig att skriva frekvent för då finns ju allt kvar att läsa i efterhand! Det är sjukt kul att titta tillbaka lite i arkiven ibland.
 
För ett år sedan den här tiden var det inte långt kvar till min Adventskonsert. Mitt stora projektarbete på gymnasiet. Stort var det faktiskt. Många av er som läser här var nog på konserten - den 4:e december förra året för att vara exakt.
 
Alltså vilket jobb det var kring allt det där. Kör, kammarorkester, beställningsverk, solosånger, dirigering, PR och allt vad ett sånt projekt innefattar. Det är som att det blir mer jobb ju fler människor som är inblandade och jag fattar egentligen inte hur jag kunde få ihop det när det var så många parter som skulle klaffa. Det var mitt jobb att dra ihop konserten. Det ingick i en tjänst. Samtidigt var det mitt skolarbete som skulle betygsättas. Det skulle rapporteras åt två håll och ingå i olika ramar från båda två hållen.
 
Den här tiden var med andra ord fylld av nervositet, stress, övning, administration men så hiiiiimla mycket glädje! Det var ju det där jag ville hålla på med! Och VILL hålla på med! Jag vill vara sleven i grytan - fixa och dona, ordna, dirigera, promota, allt!

Det var en fin tid. Jag sjöng med UAK, ledde mina körer, dansade bingsjöpolska på tisdagmorgnarna, skrev religionsuppsatser om Islam som lärarna hyllade, dirigerade orkester för första gången och repade dessutom Footloose mitt i alltihop. Plus att jag gjorde ett par rätt stora tidningsreportage i samband med Adventskonserten.
 
Jag kan sakna allt det där.

Såhär glad var jag när jag fått mitt beställningsverk för kör och orkester i handen! Vilken lycka!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback