Ja, de var precis lika bra som det sägs att de är

Körledarkonventet är invigt och i full gång - såg ni oss på nätet kanske?
 
Eftersom vi är elever på Framnäs och Musikhögskolan får vi gå in gratis på alla seminarier, workshops och konserter under helgen, hurra! Så vi utnyttjade det genom att gå på konsert i Studio Acusticum ikväll. Det var Erik Westbergs vokalensemble och Norrbotten NEO som musicerade under ledning av Westberg. De hade dessutom två gästartister i form av en accordeon-solist (dragspel) och en organist.
 
Vokalensemblen har liksom ett rykte om sig. Om att vara sjukt bra och att vara Erik Westbergs stora stolthet. Jag kan säga: det är med rätta de är hans stolthet för SATAN I GATAN VAD BRA DE VAR!!

Det var så snyggt, så rent, så samsjunget, så tajt, så otroligt vackert sjunget alltihop. Wow! Och självklart var det enda jag satt och tänkte på hela konserten: "Jag vill också vara med!". Jag är sjukt impad av en kille som är med, som faktiskt gick på Framnäs så sent som förra läsåret... I princip hela ensemblen består av duktiga korister som jobbar som körledare, kantorer, musiklärare o.dyl. och han kommer in där som förstaårselev på Musikhögskolan och bara platsar så himla himla bra.
 
GOSH vilken inspirationskick konserten var! En riktig pepp-kväll! Det här med kör- och ensemblesång är ju ändå väldigt fantastiskt. Det är något jag aldrig kommer vilja lägga av med, det kan jag svära på.
 
Ännu roligare blev kvällen direkt efter konserten. Jan Sandström, som UAK uruppförde ett sjuuukt fint stycke av nu under turnén jobbar som professor i komposition här uppe på Musikhögskolan. Det spelades och sjöngs ett stycke av honom i dag på konserten dessutom och han var där och lyssnade, i egen hög person. Fredrik och jag tog därför chansen att snickesnacka med honom en liten sväng när konserten var slut och vi fick syn på honom. Gud så nervös jag blev innan men OJ så nöjd och glad jag var efteråt! Vi berättade att vi varit med och uruppfört det, att det varit uppskattat osv. och hade en liten kort och trevlig pratstund. Han tackade väldigt mycket för att vi kommit fram och pratat och verkade uppriktigt vara tacksam över det. Kul!
Inte nog med att han är begåvad karln - han är trevlig, och ödmjuk också!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej!
Självklart satt vi här och såg och hörde
Er i går eftermiddag, vi är glada att Ni
får uppleva allt detta. fortsätt njut och
ta vara på erfarenheten och glädjen.
Kramar !!!!!!!

Svar: Vad roligt mormor! Det är kul att det går för er att se trots att vi är så långt ifrån varandra :) Längtar efter er! Kramar!
Matilda Karlsson

2012-10-06 @ 10:52:12

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback