Slängpolska efter Byss-Calle

Nu ska jag sova så ofantligt gott (om jag kan sova för allt som snurrar i huvudet) och i morgon ska jag försöka ge mig på att förklara med ord allt vad vi fått vara med om i helgen.
 
Lyssna på detta och njut, även om det underbara i det här fallet är kort. Orsa spelmän, Benny Andersson och Gunnar Idenstam repar Slängpolska efter Byss-Calle. Alltså. Wow. Jag fick nästan en smärre störning av att sitta där med gåshuden på armarna och lyssna. Att dessa fantastiska musiker framförde någonting som var så starkt förknippat med ursprung och hemma - det gick nästan inte. Hej känsloanstormning.
 
Nu vill jag lära mig spela nyckelharpa. Så ÄR det bara.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Dennis

Var det gåshud av hemlängtan också?
Byss-Calle var ju från Älvkarleby, men det kanske du har koll på.

2012-10-23 @ 12:57:47
URL: http://deliq.blogspot.com

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback