Snabba ryck - invigning av Körledarkonventet imorgon!

Vi har precis kommit hem efter rep med Kammarkören. Det repades inför invigningskonserten som inleder hela Sveriges Körledarkonvent i morgon eftermiddag. Det står bland annat uruppförande på agendan - ett läckert stycke som en f.d. elev på skolan har skrivit för kör och elektronik!
 
Mitt under repet av det nya stycket så säger maestro: "Jamen altsolisten då? Det var ju Matilda! Var är hon?". Alla såg förvirrade ut och tycktes liksom kika mot mig och säga att hon visst var där ju. "Ehh det måste finnas en annan Matilda i kören..." tänkte jag. Men det fanns det inte. Det var mig han menade! Den informationen hade inte riktigt gått fram tidigare om man säger så, för det hade blivit bestämt förra veckan när jag var i Zürich. Så nu är det ÄNNU mer spännande med konsert imorgon. Det är inte någon solist-värsta-grej utan en solist-stämma i stycket. Stycket går ut på att ha kvartett+kör, med andra ord. Önska mig lycka till, det ska bli hur kul som helst! Och ärofyllt såklart att efter 4 veckor (samt som enda Framnäs-elev) i kören få en sån grej. :)
 
Nu ska det lagas mat i Karlsson von der Pahlen-hemmet. Hungern hägrar!
 
Igår åts det köttbullar, potatismos, brunsås och lingonsylt. Allt hemgjort förstås - förutom sylten som farmor gjort. SÅ gott.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback