Att resa med katt

Det är inte så lätt som man kan tro. Jag tänkte "Nämen det är bara att åka som vanligt så det är ingen fara". Jovisst.

Först fick jag inte åka studenttransfern från Pite utan skulle behövt beställa egen taxi vilket skulle kostat exakt 4 gånger så mycket som transfern. Ja vad finns det då för alternativ, jo gå upp svintidigt och åka 3 olika bussar istället. Sagt och gjort!

Det var bara det att när jag kom fram till busstationen i Pite till bussen som skulle ta mig till Lule, fick jag inte gå på. "Katten får sitta i lastutrymmet". "i helvete heller" tänkte jag, trugade tills tårarna brände i ögonen och såg framför mig hur jag skulle missa flyget. Det var bara att packa ur alla grejerna igen och leta upp en annan buss. Haparandabussen var snäll och nu sitter jag här med en bångstyrig Mozart som säkerligen känt av oroligheterna.

Gaaaah. Kan jag inte bara få flytta fram klockan fyra timmar...


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback