Ebba är systern jag aldrig fick

I fredags fyllde min fina bästa vän 20 år. 20 år vad tusan. Vad hände? Nyss satt Ebba och jag och sa "shit, nu fyller vi 18, nu blir vi gamla".
 
På lördagens släktkalas var även mamma, jag och Abbe med och firade. Vi ser oss ju nästan som familj i alla fall så vi passade in i gänget, haha. En himla härlig tillställning med massor av god mat och alla trevliga människor. Ebbas släkt är ett riktigt härligt gäng. De är uppsluppna, pratsamma och underbara, precis som min egen släkt. Det är nog därför jag trivs så bra med dem.
 
Vid presentöppningen var jag tvungen att bli sådär sentimental och hålla ett spontant tal för min vän. Herregud, hon fyller ju faktiskt 20 bara en gång! Talet blev precis som jag och Ebba är tillsammans: ärligt, lite flamsigt, oplanerat, spontant och härligt. 
 
Bland annat pratade jag om att vi är så lika. Och så jädra olika. Ändå ser vi varandra som världens största tryggheter och det är till varandra vi flyr när andra situationer är jobbiga. Förra årets Valborg och nyårsafton tillbringade vi enbart i varandras sällskap för att vi inte orkade annat. Orkade inte partypress, allt folk och drick-så-du-stupar-mentalitet. Det är det bästa med oss. Att vi alltid finner trygghet i varandra.
 
Sen tog jag även upp våra olika stilar (vilket blev något som hängde med hela kvällen). Jag ser allt i vår framtid framför mig. Ebba & Erik kommer bygga ett nytt, modernt hus med vita väggar, minimalistisk inredning, svarta detaljer och massor av rostfritt stål. Jag och Fredrik kommer vara motsatsen i ett äldre hus som knakar och knäpper. Massor av färg och loppissaker blandat med nya fina saker. Katter och hundar, vedspis och blommor. Och en stuga på gården där Fredrik har en studio.
 
Och vi kommer komma hem till varandra och älska varandras hem, just för att det är den andra som bor där.
 
Ebba är som systern jag aldrig fick. I vått och torrt. Vi vet alltid var vi har varandra, totalt okomplicerat.
 
Jag älskar dig min bästa vän.
 

Kommentarer
Postat av: Envis

Men hjärtat, nu sitter jag här & grinar - igen! Du är bäst, jag är så fruktansvärt glad att jag har dig,

Jag älskar dig min bästa vän!

Svar: Sötnos, och jag att jag har dig! Älskar dig!
Matilda Karlsson

2013-04-23 @ 07:40:14
Postat av: Ebbis*

Hahah, det var jag! Inte "envis" (autokorrekt..)

2013-04-23 @ 07:41:06
Postat av: "Mormor"

Jaha....Nu sitter "mormor" här och gråter igen, precis som på festen.
Kramar!

2013-04-25 @ 15:21:11

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback