Det var en gång en blå byrå

I slutet av juni var mormor & jag på en tur till Östervåla och två loppistokiga tanter som vi är satte vi av mot second handbutiken "Solrosen" som är i stil med Myrornas ungefär. Det första jag såg när jag klev innanför dörren var en kornblå byrå. Den skulle jag bara ha. För 60 kronor blev den min. Mormor tyckte jag var galen, precis som vanligt, när jag lastade in den i bakluckan på hennes lilla Skoda.
 
Nu har den lilla byrån genomgått ett ansiktslyft skulle vi kunna kalla det. All färg har skrapats bort, den har limmats, fogats, spacklats och lagats. Sedan blivit slipad och åter slipad. Därefter tvättad, grundmålad, slipad och tvättad ett par gånger till, och målad tre omgångar med vit matt färg. Lådorna har blivit tapetserade med Gammelsvenska originaltapeter från Duro som "följde med huset" här i Stav. Överblivna rullar från många årtionden tillbaka har alltså fått nytt liv och lackats över för att hålla så länge som möjligt. Slutfinishen blev vita porslinsknoppar från Indiska som jag borrade hål för och skruvade dit igår.
 
Jag älskar min lilla underbara byrå och det enda som fattas är att de lite ofräscha lådorna ska kläs invändigt med hyllpapper (och så ska den få hitta en hedersplats, såklart).
 
Före:
 
 
Efter:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag ger mig.... den blev bedårande !
Ser fram emot att se den fula lampan
från vinden i Snatra få nytt liv !
Go-kramar !!!!!!!!!

Svar: Tack mormor! Ja jag har redan rivit av plastremsorna och börjat leta efter nya! Kram!
Matilda Karlsson

2013-08-05 @ 18:35:34
Postat av: emmarooslindberg

Uuunderbart! Liv! Vilken inspriation man får :) Lite som att titta på sommar med ernst^_^ (är lite sugen på att gå ett år på möbelsnickar/renoveringskurs i Älvsbyn nångång).

Svar: Haha Emma att du jämför mig med Ernst tar jag som VÄRLDENS bästa komplimang! TACK :D Ja den utbildningen har jag också kikat på, vore superkul att gå den!
Matilda Karlsson

2013-08-06 @ 00:36:01
URL: http://elrl.blogg.se
Postat av: Emma Roos

Haha;) Ja det ska du göra, han är ju underbar.

2013-08-09 @ 00:29:31
URL: http://elrl.blogg.se

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback