Den ultimata adventssöndagen

Vi har haft en riktigt mysig adventssöndag, sådär härlig som den första söndagen i advent ska vara. Vi sov länge, åt frulle, tände första ljuset och kollade How I met your mother. Efter att sen ha fått ett utbrott på katt-aset, som slog sönder den andra blomkrukan på ett dygn, satte jag fart med att sy på lilla lillebrors julklapp. Den kommer bli helt ljuvligt mysig!
 
På eftermiddagen tog jag mig i kragen och klädde på mig anständiga kläder och drog en borste genom mitt numer chokladbruna hår (kände inte för att se ut som ett urblekt höstlöv såhär till jul) för att knalla över till grannen och vännen Astrid som hade lite glöggmingel/adventsmys hemma hos sig! Galet mysig idé och den lilla loftgångslägenheten var fylld till bredden av människor som drack glögg, åt nybakta lussebullar och pepparkakor.
 
Med mig hem från Astrid hade jag julfeeling som hette duga och Fredrik fick ett juligt glitter i ögonen när jag frågade om vi skulle äta risgrynsgröt och köttbullsmackor till middag. Sagt och gjort! Under tiden gröten svällde till och de små smörgåsvänliga miniköttbullarna stektes jäste en liiiiten saffransdeg som så småningom blev en krans och en längd.
 
Det är så fint att ha såna här riktiga mys-njutar-dagar ibland. Nu ska dagen avslutas som den började: Med te och How I met your mother. (Och en bit lussekrans)
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

....och vi ses den andra advent-helgen
det blir också myyysigt !
puss o kram .....

Svar: Ja det kommer bli toppenmysigt, längtar! Kram!
Matilda Karlsson

2013-12-02 @ 15:25:09

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback