Hemgjord pizza på nytt vis

Det finns faktiskt himla många goda grejer man kan laga till utan kolisar men det krävs lite undersökning av recept och alternativa ingredienser känner jag.
 
Min mage mår en smula bättre idag men är fortfarande inte hundra, men jag måste ju liksom äta ändå så idag blev det pizza till middag med en lite annorlunda botten som dock blev HELT klart godkänd. Mummmms.
 
Botten:
 
4 ägg
0.75 dl vispgrädde (fett ska det va'!)
2 msk fiberhusk
100 g riven ost
en nypa salt
 
Ägg, grädde, fiberhusk och salt vispas ihop och därefter rörs osten i. Det får stå och dra i 5 min och sedan skjutsas smeten in i ugnen på en plåt i 175°, 15 min. När botten tagits ut ur ugnen: höj ugnsvärmen till 250 och garnera pizzan under tiden som ugnen blir varmare. Jag slängde på tomatsås (smaksatt med vitlök, basilika, salt o peppar), riven hushållsost, mozzarella, skivad tomat, strimlad skinka och strimlad korv. När garneringen är klar ska pizzan gratineras i ugnen tills den ser klar ut.
 
Tadaaa!
 
Vi åt den med en klick aioli gjord på hemgjord majonnäs som jag vispade till igår. Aiolin serverades ur en Björn Larsson-skål precis som den bör i Robertsfors-anda. Jag längtar dit riktigt ordentligt nu.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback