Plus och minus med fett

Den här LCHF-grejen fungerar bättre än bra. Och inte så bra på annat vis. Låt mig punktera:
 
+ Bra för humöret! Jag håller blodsockret på en sjukt jämn nivå. Visste inte att det kunde kännas såhär. No more Matilda Häxan Surtant vid blodsockerfall!
+ Jag blir inte hungrig efter två timmar som förr.
+ Jag klarar att hålla koncentrationen ungefär hundra gånger bättre på de teoretiska ämnena nu. Idag klarade jag av att hålla mig så pass att jag lyssnade ända fram till de sista 10 minutrarna (!!!!!!) på en 90-minuterslektion. Förr klarade jag ungefär de 15 första.
 
- På magfronten intet nytt. Magen säger varken bu eller bä. Den gör bara ont. Fast kanske lite mindre nu? Det lär inte bero på nåt gluten i alla fall.
- Helt plötsligt är det sötsaker i varenda hörn och gissa om mina kokböcker och min pastamaskin stirrar på mig. Men det går bättre och bättre dag för dag.
- ...
 
...sen finns det inget mer negativt. Det här är bra för oss! Vi mår bättre, tänker bättre och tjockar inte i oss i onödan. Ändå äter vi faktiskt allt vi vill (förutom kolisar då). Frökex med brie, kött med goda såser och massor av grönsaker, massor av ägg osv osv osv.
 
*Operation Må Bra* går åt rätt håll, utan hets, utan brådska, utan konstiga experiment.

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback